Kategóriák
Gazdaság

A szakértő titulust sokan vállalják

SEO szakértő titulusok
A SEO szakértő kifejezés 10.900 honlapoldalon szerepel

A szakértőség nem volt mindig egyértelműen pozitív megnevezés. Ehhez a politika kellett, miszerint „a szakértelem bolsevik trükk”. Ezzel a kijelentéssel a kilencvenes évek elején az MDF védte hadállásait a szocialistákkal szemben, akik a szakértelem hiányával vádolták a rendszerváltók győztes hadait. Ám ez a ma már leolvadt a szakértőkről, így a SEO szakértő megnevezés sem hordoz napjainkban negatív jelleget.

 

Eme állításomat a Google kereső éppen tízezer-kilencszáz weboldal felmutatásával bizonyítja. Ennyi oldalon nevezi meg magát SEO szakértőként a keresőmarketing, a keresőoptimalizálás, jelesül a SEO, (vagyis a Search Engine Optimization) területén tevékenykedő ügynökség, online cég, de leginkább személy.

Mit csinál a SEO szakértő?

Versenyez – mondhatnánk a könnyebbik végén megfogva a kérdés terhét.
A saját illetve az ügyfelei honlapjával igyekszik megelőzni a konkurenseket a keresőkben. (SERP).
A nem szakértők is ezt teszik, csak ők kevesebb eséllyel és eredménnyel.
Ugyanis a szakértőnek nagyon sok mindenhez kell értenie.

Csak röviden a főbb irányok:

  • domain választás
  • kulcsszókutatás
  • honlapstruktúra
  • szövegírás, nyelvészet
  • képfeldolgozás
  • technikai felkészültség
  • linképítés

Seo titulusok
Sok vagy kevés a SEO szakértők száma?

Nézzünk példákat!
Szálloda szóra hétmillió találatot kapunk, duguláselhárító pedig 82400 oldalon kacsint ránk – vagyis innen nézve már igen kevéskének tűnik a tízezer-kilencszáz.

De ebből nem az következik, hogy ez könnyű pálya volna, s a bátor jelentkező az új honlapjával gyorsan megelőzhetné ezt az alacsony számú versenyzőt a SEO szakértő kifejezésre.
Ugyanis ezek az oldalak profi módon állnak a keresőben. Sőt, nem csak állnak, hanem folytonosan változnak, mozognak, igyekszenek előre, mert versenyben állnak. Linkek erdeje fog meredezni a versenybe szálló orra előtt, számos megoldás világlig ki a content SEO alkalmazóinak webszájtjából, varázsszavak röpködnek (Latent Semantic Indexing, Barnacle SEO, Tangential Content Ideas…) hogy csak néhány dolgot említsek.

Végül elárulhatom: e bejegyzés szerzője is egy SEO szakértő – a Bognár Stúdiótól Bognár László.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük